4.23.2017

Liebster Blog Award Tag

Hejka, Betty zaprosiła mnie do "Liebster Blog Award Tag".  Polega on na odpowiedzeniu na 11 pytań  zadanych przez osobę, która nas nominowała, zaproszenie do tagu 11 osób oraz zadanie im własnych pytań. Osoby nominowane należy powiadomić o tym w dowolny sposób. 




1. Czytasz od zawsze czy zaczęłaś niedawno? Jeśli niedawno, to co Cię do tego skłoniło?

Czytam od zawsze, książki to moja pierwsza miłość, która trwa do teraz. 

2. Częściej książki kupujesz czy wypożyczasz?
  
Zdecydowanie częściej wypożyczam książki (biblioteka to mój drugi dom). Jednak o wiele bardziej wolę książki kupować i mieć je na własność.

3. Byłaś kiedyś na targach książki? Jeśli tak, to gdzie?

Nie miałam jeszcze okazji być na żadnych targach, ale bardzo bym chciała się na jakieś wybrać. 

4. Ile książek liczy Twoja domowa biblioteczka?

Moja biblioteczka nie jest największa, zawiera około 45 książek (nie licząc wszystkich moich bajek z dzieciństwa)

5. Czy Twoi domownicy też czytają? 

Tak, dzięki temu właśnie kontakt z książkami miałam od zawsze.
 Najpierw czytelnictwo rozbudzili we mnie moi rodzice czytając mi bajki, a później ja zrobiłam to 
samo z moim bratem.

6. Ile książek przeczytałaś w tym roku, a ile planowałaś?

Moim planem na 2017 jest przeczytanie tylu książek ile mam wzrostu, czyli 154 książki. Na razie przeczytałam  21 książek, ale jeszcze spora część roku przede mną.

7. Jaka jest Twoim zdaniem najlepsza książka, jaką czytałaś?
Tutaj będę mieć problem i przyznaje się bez bicia, że nie mam pojęcia. Na myśl nie przychodzi mi żaden konkretny tytuł. Specjalne miejsce w moim serduszku mają jednak :
  • Kubuś Puchatek
  • Mleko i Miód
  • Mechaniczna Księżniczka 
  • Harry Potter i Insygnia Śmierci 
8. Ile czasu dziennie poświęcasz na czytanie?

Z czasem, którym poświęcam na czytanie bywa różnie. Są takie okresy kiedy nie czytam nic, ale są również takie chwile kiedy siedzę 6 godzin i tylko czytam. Zazwyczaj jest to jednak koło 2 godzin dziennie. 

9. Gdzie najbardziej lubisz czytać? Dlaczego?

Moim ulubionym miejscem do czytania książek jest zdecydowanie moje łóżko. Dlaczego tam czytam? Jest tam miękko, miło, wygodnie i blisko mam do szafki z książkami.


10. Zbierasz zakładki? Ile ich masz?

Nie wiem czy można nazwać to zbiorem, ale mam kilka zakładek kupnych, dołączonych do książek i zrobionych własnoręcznie. Jest ich około 10

11. Wolałabyś spędzić dzień z ulubionym autorem czy ulubionym bohaterem książkowym? Jaki to byłby 
autor/bohater?

Myślę, że wolałabym się spotkać z bohaterem książkowym. Lista postaci, z którymi chciałabym się spotkać jest długa, ale jeśli miałabym wybrać był by to Jon Snow


Moje pytania: 
1. Co najbardziej lubisz w książkach?
2. Jaką książkę uważasz za największy klasyk i dlaczego?
3.  Z jaką postacią książkową się utożsamiasz?
4. Jak nazywa się najstarsza książka jaką masz?
5. Czy dzięki tobie ktoś przekonał się do czytania/ zaczął czytać?
6. Jaka książka ma według ciebie najładniejszą okładkę?
7.  Do jakiej książki masz największy sentyment?
8. W jaki sposób układasz książki?
9. Czytasz w plenerze?
10. Wolisz twarde czy miękkie okładki? 
11.  W jakim książkowym uniwersum chciałbyś się znaleźć? 


Do tagu chciałabym zaprosić:


15 komentarzy:

  1. Dziękuję bardzo za nominację! <3
    Twoje odpowiedzi czytało się bardzo przyjemnie :D Strasznie lubię tego typu tagi ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za nominację,bardzo ciekawe odpowiedzi!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za nominację. Postaram się jak najszybciej na nią odpowiedzieć! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za tag 😉 Ciekawe odpowiedzi 😁

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja teraz nie dam rady czytać w łóżku, bo momentalnie zasypiam, nawet w środku ciekawej akcji XD

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  6. A czy to wyzwanie nie polega przypadkiem na czytaniu takiej "wysokości" książek ile masz wzrostu? Tzn. zależnie od grubości okładki?

    OdpowiedzUsuń
  7. O kurcze też uwielbiam 'Mleko i miód' ... czytałam tylko polską wersję, ale muszę nabyć ten tomik dwujęzyczny ♥
    'Mechaniczna księżniczka' to życie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja też wybrałabym Jona Snowa w ostatnim pytaniu! <3

    OdpowiedzUsuń