4.02.2017

Mleko i Miód - Rupi Kaur



Tytuł: Mleko i miód/ Milk and honey

Oryginalny tytuł: Milk and honey

Autor: Rupi Kaur

Wydawnictwo: Otwarte

Liczba stron: 416

Informacje: Wydanie dwujęzyczne 

Opis: "Opowieści o miłości i kobiecości, ale też przemocy i stracie.W krótkiej, poetyckiej formie skrystalizowały się pełne cielesności emocje. Każdy z rozdziałów dotyka innych doświadczeń, łagodzi inny ból. Rupi Kaur szczerze i bezkompromisowo ukazuje kobiecość we wszystkich jej odcieniach, cudowną zdolność kobiecego ciała i umysłu do otwierania się na miłość i rozkosz mimo doznanych krzywd."



O książce Rupi Kaur słyszałam już dawno i już wtedy się nią zainteresowałam, ale nie na tyle, aby kupić ją w wersji angielskiej. Kiedy pojawiła się jednak na polskim rynku postanowiłam się w nią zaopatrzyć. Mleko i miód mam w wydaniu dwujęzycznym co jest na prawdę fajne cudowne. Dzięki temu możemy jednocześnie przeczytać wiersze w oryginale i w wersji polskiej.  Na jednej stronie znajduje się tekst po angielsku, a na drugiej po polsku. Po stronie polskiej znajdują się rysunki wykonane przez autorkę.


Ilustracje i wydanie książki to mistrzostwo. Wszystko jest w minimalistycznym stylu i ma swój klimat. Bardzo przyjemnie się ją czyta i się na nią patrzy. Najważniejsza jest jednak zawartość książki- wiersze. Muszę przyznać, że czytając coś dotknęło mojej duszy i nie raz się wzruszyłam. Dało mi to jakiś wewnętrzny spokój i siłę. Najbardziej spodobało mi się "gojenie".


 Rupi Kaur porusza tematy, które są uważane za kontrowersyjne czy tzw. tematy tabu. Pokazując tym i całą swoją książką kobiety i ich własny świat świat

"you are your own soul mate"



2 komentarze:

  1. Mi również najbardziej spodobało się "gojenie". Muszę przyznać, że odkąd kupiłam tę książkę przeczytałam je około 5 razy. Cały zbiór wierszy urzekł mnie, podobnie jak ciebie swoją minimalistką i pięknem. Pozdrawiam serdecznie.
    "you must enter a relationship
    with yourself
    before anyone else"

    OdpowiedzUsuń